Home

FAQ

Algemeen

  • Ik ben iets verloren of vergeten in EKKO. Wat nu? <---->

    Ai, wat vervelend! We hopen dat het bij onze gevonden voorwerpen terecht is gekomen. Stuur even een mailtje naar lostandfound@ekko.nl, dan krijg je binnen 7 dagen antwoord en kunnen we je hopelijk snel herenigen.

  • Kan ik mijn spullen opbergen in EKKO? Hebben jullie lockers of een garderobe? <---->

    Zeker, we hebben lockers in EKKO. Deze zijn op de eerste verdieping en je kunt ze enkel met pin betalen.

    Je kunt kiezen uit lockers in drie groottes: klein, medium of groot. Eén rugzak past doorgaans in een grote locker, maar we raden je aan om niet teveel spullen mee te nemen. De grootste locker is 46 x 48 x 25. Grotere items opbergen is helaas niet mogelijk.

    Prijzen lockers:
    Klein € 2
    Medium € 3
    Groot € 4

  • Kan ik pinnen in EKKO? <---->

    EKKO is pin only. Je kunt dus niet met cash betalen. Onze pinapparaten werken ook met de meeste creditcards.

    Merchandise van artiesten is vaak cash only. Neem dus zeker cash mee als je van plan bent om merchandise te kopen. Er is geen cash aanwezig in ons pand, dus het is niet mogelijk om bij onze kassa geld bij te pinnen.

  • Kan ik oordoppen krijgen in EKKO? <---->

    We raden je aan om je eigen gehoorbescherming mee te nemen – wel zo duurzaam. We hebben echter ook oordoppen voor eenmalig gebruik, deze zijn verkrijgbaar aan de bar.

  • Kan ik werken bij EKKO? <---->

    Misschien wel! We zijn vaak op zoek naar versterking. Een groot deel van ons personeel bestaat uit vrijwilligers. Wil je meer weten over vrijwilligen bij EKKO? Klik dan hier.

    Ben je benieuwd naar onze openstaande vacatures? Die vind je hier.

Toegankelijkheid

  • Heeft EKKO een minimumleeftijd? <---->

    Voor concerten in EKKO is er geen minimumleeftijd. Voor dansnachten (na 23:00u) is de minimumleeftijd 18. Onze portier controleert je identiteitsbewijs bij de ingang.

  • Voor wie is EKKO toegankelijk? <---->

    We streven ernaar om EKKO toegankelijk te maken voor iedereen. Ons pand heeft echter een aantal tekortkomingen, waardoor het helaas niet volledig rolstoelvriendelijk is. Wil je met een rolstoel komen? Kun je niet het hele concert staan? Wil je een getrainde hulphond meenemen? Stuur dan een mailtje naar rik@ekko.nl, dan zorgen wij dat jouw bezoek aan EKKO probleemloos verloopt.

  • Zijn er zitplaatsen in de zaal? <---->

    In principe niet. Kun je echter niet het hele concert staan? Mail naar rik@ekko.nl, dan zorgen wij dat er op de avond zelf een zitplek met goed zicht voor je beschikbaar is.

  • Is EKKO rolstoelvriendelijk? <---->

    Ja en nee. Ons pand heeft een aantal tekortkomingen, waardoor EKKO helaas niet op alle vlakken rolstoelvriendelijk is. Weet je niet zeker of jouw (eventuele) bezoek aan EKKO mogelijk is? Stuur dan minimaal 3 dagen voor je bezoek een mail naar Rik de Graaf via rik@ekko.nl

    We doen er alles aan om een concert- of nachtbezoek mogelijk te maken voor mensen in een rolstoel. Voor de drempel bij de voordeur kunnen we een rijplaat klaarzetten. Onze lockerruimte, voor het opbergen van jassen en tassen, is op de eerste verdieping (zonder lift) en daardoor niet toegankelijk voor rolstoelen. Onze medewerkers helpen je echter graag om je spullen op te bergen. Eenmaal binnen is onze zaal goed te bereiken, vanwege de gelijkvloerse ligging en de harde ondergrond. Onze smalste doorgang richting de zaal is 0.7m, voor rolstoelen met een kleine draaicirkel 0.85m. 

  • Kan ik roken in EKKO? <---->

    Nee. Sinds april 2020 zijn rookruimtes verboden in Nederland. Er is buiten beperkt plek om te roken op de traptredes aan de Singel, aan de overkant van de straat. Op drukke avonden/nachten kan het zijn dat je op een plekje moet wachten.

Bereikbaarheid

  • Hoe kom ik bij EKKO? <---->

    Ons adres is Bemuurde Weerd Westzijde 3, in het centrum van Utrecht. We zijn goed bereikbaar met het openbaar vervoer of met eigen vervoer. We stimuleren je om met het openbaar vervoer, met de fiets of te voet naar EKKO te komen: dat is wel zo duurzaam, en bovendien gemakkelijker dan met de auto gezien onze centrale ligging.

  • Hoe reis ik naar EKKO met het openbaar vervoer? <---->

    Vanaf Utrecht Centraal is EKKO ongeveer 11 minuten wandelen of 5 minuten fietsen. De dichtstbijzijnde bushaltes zijn Oudenoord en Adelaarstraat. Bekijk de meest actuele informatie op 9292.nl.

  • Kan ik parkeren bij EKKO? <---->

    Rondom EKKO is er betaald parkeren (Zone A2). Daarnaast is parkeergarage Paardenveld dichtbij. Kijk voor meer informatie over parkeren in Utrecht op deze website.

  • Kan ik met de taxi van en naar EKKO? <---->

    Ja, taxi’s kunnen bij EKKO voor de deur stoppen, zodat je direct naar binnen kunt. Geef aan de taxichauffeur ons vaste adres door: Bemuurde Weerd Westzijde 3, Utrecht.

Kaartverkoop en tickets

  • Hoe kan ik een kaartje kopen voor een concert of clubnacht in EKKO? <---->

    Tickets voor (vrijwel alle) EKKO-programma’s kunnen worden gekocht:

    • via de ticketlinks op onze eigen website en onze eigen Facebook-evenementen;
    • aan de kassa van EKKO, geopend op programmadagen vanaf het tijdstip dat de deuren openen. Behalve bij gratis avonden.

    Koop je een kaartje via een ander kanaal dan een van bovenstaande? Dan loop je helaas het risico om ongeldige tickets te hebben gekocht tegen een hoge prijs. Hier vind je meer informatie.

  • Kan ik aan de deur nog een kaartje kopen? <---->

    Om zeker te zijn van een kaartje, raden we aan om in de voorverkoop alvast een ticket te kopen. Is een avond of clubnacht echter niet uitverkocht, dan is het zeker mogelijk om aan de deur nog tickets te kopen.

  • Ik ben mijn ticket kwijtgeraakt. Wat nu? <---->

    Check eerst goed of je het juiste mailadres hebt gebruikt, kijk in je spambox en zoek in je mailbox op Stager, Paylogic of EKKO. Weet je zeker dat je tickets hebt gekocht? Ga dan naar deze pagina op de website van Paylogic en vul je mailadres in. Paylogic stuurt je bestelling dan opnieuw naar je mail. Is je mailadres in de tussentijd veranderd? Neem dan contact op met ticketpartner Paylogic. Heb je na 1 mei een ticket gekocht, dan kun je via de website van Stager je tickets opnieuw opvragen. 

    Let op: vanaf 1 mei 2023 verkoopt EKKO tickets via ons nieuwe ticketingsysteem Stager. Heb je voor 1 mei 2023 een ticket gekocht, dan heb je een Paylogic-ticket in bezit. Deze tickets blijven gewoon geldig en bieden toegang tot EKKO voor aankomende shows. 

  • Ik heb een kaartje voor een concert of clubnacht, maar ik kan niet meer komen. Kan ik mijn tickets annuleren? <---->

    Nee, het is niet mogelijk om je tickets te annuleren. We raden je aan om iemand anders blij te maken met je ticket, of het te verkopen via een kanaal als Ticketswap.

  • Kan ik mijn ticket digitaal laten scannen? <---->

    Ja, je kunt je ticket printen of via smartphone of tablet laten scannen bij de ingang. Je kunt je ticket ook opslaan in de digitale wallet van je telefoon.

  • Het concert of de clubnacht waar ik heen wil is uitverkocht. Wat nu? <---->

    Balen! Niks aan te doen, helaas. We raden je af om tickets te kopen van onbekenden en derde partijen. Wil je die kans toch wagen? Lees dan eerst deze informatie.

  • Het event waar ik een kaartje voor had, is verplaatst. Wat nu? <---->

    De tickets die je hebt gekocht, blijven geldig voor de vervangende datum. Kun je dan niet, dan kun je tot de aangegeven uiterlijke datum je ticket(s) annuleren door een mail te sturen naar info@ekko.nl.

  • Het event waar ik een kaartje voor had, is afgelast. Wat nu? <---->

    Bij afgelaste shows krijgen kaartkopers per mail de optie om het bedrag van de tickets retour te krijgen op de bankrekening waarmee de bestelling is gedaan. Annuleringen betreffen de ticketgelden exclusief service- en transactiekosten.

  • Ik wil naar een programma in EKKO met mijn U-pas, kan dat? <---->

    Dat kan zeker! Je kan met het tegoed op je U-pas concerten en clubnachten in EKKO bezoeken. Je kunt op de avond van het programma melden bij onze kassa en op vertoon van je pas toegang krijgen. Wel geldt dat het bij uitverkochte programma’s niet mogelijk is om nog met je U-pas langs te komen, dus check van tevoren even of je concert/clubnacht naar keuze niet is uitverkocht. Verder geldt: vol=vol.

Shows / Clubnachten

  • Om hoe laat begint het concert/de nacht? <---->

    Dat verschilt per productie. Uiterlijk één dag voordat een concert of clubnacht plaatsvindt, ontvang je van ons een servicemail met alle tijden (deuren open, voorprogramma, hoofdprogramma, eindtijd).

  • Wanneer gaan de deuren open? <---->

    Uiterlijk één dag voordat een concert of clubnacht plaatsvindt, ontvang je van ons een servicemail met alle tijden (deuren open, voorprogramma, hoofdprogramma, eindtijd).

  • Wanneer sluiten de deuren? <---->

    De deuren sluiten doorgaans een uur voor de eindtijd van het evenement. Wanneer je tickets hebt, ben je welkom tot dan. Kom je later, dan kunnen we toegang niet garanderen en geven we ook geen geld retour.

Verhuur

  • Kan ik zelf iets organiseren in EKKO? <---->

    Zeker weten! EKKO is zeer geschikt voor feestjes, borrels, bruiloften, vergaderingen en workshops. Hier lees je meer over onze verhuurmogelijkheden. Je kunt ook direct het verhuurformulier invullen.

Verkoop via Derden

  • Wil je meer weten over de verkoop via derden? <---->

    Lees hier meer over verkoop via derden.